A McLaren mintegy másfél évvel ezelőtt jókora csodálkozásra késztette az autós világot, amikor bemutatta az Elva névre hallgató, szélvédő nélküli kétüléses roadsterét. A neves brit gyártó a kezdetektől igyekezett bizonygatni, hogy az innovatív légkezelő megoldásnak (AAMS) hála nagy sebességnél se teszi kényelmetlenné a vezetést a menetszél – a jelek szerint azonban ezzel nem sikerült elég dúsgazdag vevőt meggyőzni. Akkor tehát nincs más hátra, mint elő a szélvédőkkel!
A kezdeti hírek még arról szóltak, hogy az Elvából 1 híján 400 darabot kíván eladni a McLaren, de a példányszámot már tavaly 249-re csökkentették. A hivatalos indoklás szerint erre a vásárlók visszajelzései miatt volt szükség, akik szerették volna, hogy minél exkluzívabb legyen az autó, azaz a lehető legkisebb eséllyel jöjjön szembe velük egy másik az utakon. Sokan már akkor azt gyanították, az első ránézésre ijesztően „huzatos” design miatt a vártnál alacsonyabb lehetett az érdeklődés, ezért kellett visszavenni a tervekből.
Utóbbi tábor igazát látszanak bizonyítani a legfrissebb hírek, a wokingi vállalat ugyanis bejelentette, elkezdik gyártani a szélvédővel felszerelt változatot is, egyúttal 149-re mérséklik a darabszámot. Ironikus módon ezzel pont a széria alapkoncepciója változik meg, hiszen az eredeti ötlet az volt, hogy az Elvával tisztelegjenek a névadó Bruce McLaren által a ’60-as években tervezett, ugyancsak szélvédő nélküli sportkocsik előtt.
Maga az „átalakítás” a mostani információk szerint 20 kilós súlytöbbletet jelent, így az Elva tömege továbbra is 1300 kg alatt marad. A hajtásért a Senna és a Speedtrail modellekből is ismert 4.0 literes, nyolchengeres, ikerturbós motor felel, amely 815 lóerőt és 800 Nm-es csúcsnyomatékot tud. A kocsi kevesebb mint 3 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, a 200-as tempót 6,7 másodperc alatt éri el, a végsebessége pedig kb. 340 km/h.
Az Elva ára kapcsán eredetileg 1,4 millió fontos, vagyis átszámítva nagyjából 570 millió forintos összegről szóltak a hírek, a szakértők azonban most némi drágulásra számítanak. No, nem a pluszban felszerelt szélvédő miatt (azt valahogy csak-csak kigazdálkodják ilyen ár mellett), hanem mert a kezdetben becsült 399 példány helyett immár alig harmadannyi eladásra számítanak, így az egy autóra jutó fejlesztési és egyéb költségek is magasabbak lehetnek. A McLaren ígérete szerint az első vevők már 2021 végén átvehetik a biztonság- és komfortérzetet nyújtó, „extra” aerodinamikai elemmel ellátott, széles körűen személyre szabható Elvájukat.