Megszűnik Michelisz Norberték versenysorozata

Megszűnik Michelisz Norberték versenysorozata

Aki figyelemmel kíséri a Túraautó-világkupa (WTCR) küzdelmeit, az pontosan tudja, hogy a széria sorsa még az „átlaghoz” képest is mostohább volt az elmúlt években. Ettől függetlenül sokakat ért váratlanul a napokban tett bejelentés, miszerint a bajnokság megszűnik, méghozzá már az idei év végeztével. Az okokat az autóipar tendenciáit ismerők alighanem gyorsan kitalálják: a jövőben a túraautózásban is az elektromos meghajtás kerülhet előtérbe.

A WTCR szervezői által kiadott közleményben az áll, hogy a sorozat fennmaradásának záloga a 100%-ban fenntartható üzemanyagra való átállás lett volna, mostanra azonban bebizonyosodott, hogy ez nem kompatibilis a kategóriában használt motorokkal. Mivel egyre több vállalat a károsanyag-kibocsátás drasztikus csökkentéséhez köti a szponzorációját, a döntéshozók szerint anyagi okokból előbb-utóbb „elfogytak” volna a rajtrácsról a csapatok, amelyek a pandémia és a háború okozta nehézségeken is csak nagy nehezen tudnak úrrá lenni.

Innen nézve a mostani lépés egy lassú, de elkerülhetetlen „elmúlási” folyamat rövidre zárásaként is felfogható – persze ettől még a „klasszikus” túraautózás szerelmesei joggal sajnálhatják a fejleményeket. Mindez minket, magyarokat különösen érzékenyen érinthet, hiszen a WTCR idei szezonjában Michelisz Norbert, Tassi Attila és Nagy Dániel révén három honfitársunk is részt vett – utóbbi ráadásul a Zengő Motorsport színeiben. A széria (valamint elődje, a WTCC) naptárának pedig a Hungaroring hosszú ideje biztos pontja volt, ahol rendre a legtöbb külföldi helyszínt felülmúló nézősereg jött össze.

A fentiek azt jelentik, hogy a Túraautó-világkupa mindössze 5 idényt él meg – és talán nem az elfogultság mondatja velünk, hogy mind közül a legszínvonalasabbat, a 2019-est Michelisz nyerte meg. A 38 éves versenyző egyébként az idei évben részt vett az elektromos túraautó-széria, az ETCR futamain is, és könnyen lehet, hogy a jelenlegi WTCR-pilóták jelentős része is a „villanytestvérnél” folytatja jövőre. Ezzel párhuzamosan a 2021-ben útjára indult, és immár a fókuszba kerülő ETCR is várhatóan szintet lép az idei 3 csapatos és 6 helyszínes lebonyolításhoz képest.

A WTCR történetéből tehát a jelek szerint 2 hétvége van hátra: november 10-12-én Bahreinben, november 25-27-én pedig Szaúd-Arábiában versenyez a mezőny. A szervezők tájékoztatása alapján egyébként bár a többfordulós bajnokságnak vége, létrehoznának egy évente 1 hétvégén megrendezésre kerülő eseményt a benzines túraautóknak. Ennek részleteiről azonban egyelőre keveset tudni, mint ahogy az is kérdéses, hogy az egyszeri alkalmakra mely gyártók (és miért) lennének hajlandóak új fejlesztésekkel előrukkolni.