A minap stílusosan kigördült a franciaországi „műteremből” az első három példány abból a Bugatti Divóból, amelynek fejlesztését még két esztendővel ezelőtt jelentették be. A Chiron alapjaira épülő hiperautó forintban kifejezve több mint 1,7 milliárdot kóstál, de ki kell ábrándítsuk azokat, akik a fotó láttán kedvet kaptak a megvásárlásához: a 40 darabos „készlet” már egytől egyig elkelt.
A világ neves sportkocsigyártói jó ideje készítenek „legvadabb” modelljeikből limitált szeriás, akár teljesen a vevők igényeire szabható változatokat, hogy ezzel próbálják felkelteni a milliárdosok érdeklődését. Most a Bugatti is beállt ebbe a sorba, 3 vadiúj, számos részletében egyedi kialakítású autójuk ugyanis már úton van a tehetős vásárlók felé, akik nem kevesebb mint 5 millió eurót szurkoltak le értük.
A Divo – amely az 1920-as évek legendás francia autóversenyzője, Albert Divo után kapta a nevét – a szélvészgyors Chiron továbbfejlesztett verziója, amely azonban első ránézésre is alaposan eltér elődjétől. Nemcsak laposabb, de nagyobb légbeömlőket és szélesebb spoilereket kapott, hátulra pedig 44 LED fényszóróból álló lámpatesteket építettek be a mérnökök.
Az alapos átdolgozás során a karbonszálas anyagok minden eddiginél sokrétűbb használatának köszönhetően az autó 35 kg-tól szabadult meg, miközben a jól ismert 8.0 literes, W16-os, 1500 lóerős motor maradt. Ebből azt hihetnénk, hogy a Divo a végsebesség terén túltesz a Chironon, de ez speciel nincs így, a maximális tempóját ugyanis a stabilitás és a jobb kezelhetőség érdekében 380 km/h-ban korlátozták (a Chironnal ezzel szemben 420 km/h is elérhető). A gyorsulása azért így is figyelemre méltó: 2,4 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-t.
A fogyasztást illetően nem a Divo lesz a forgalom legspórolósabb résztvevője, a gyártó szerint ugyanis városi körülmények között több mint 35 litert, azon kívül pedig nagyjából 15 litert „eszik” 100 kilométeren. Más kérdés, hogy aki hajlandó kifizetni az autóért a csaknem 2 milliárd forintnyi összeget (márpedig 40-en ezt megtették), azt aligha érdekli majd, hogy meglehetősen sűrűn kell majd megállnia tankolni.