Ha röviden akarnánk megválaszolni a címben feltett kérdést, akkor azt írnánk: nagyjából olyan, mint egy legújabb generációs, a gyengébbik 1.5-ös EcoBoost motorral ellátott, kombi Ford Focus. A motor1.com nemzetközi szakportál olasz kiadásának friss gyűjtése azonban lehetőséget ad részletesebben, európai összevetésben is górcső alá venni a hazai újautó-piac lóerőkkel, lökettérfogattal, tömeggel és károsanyag-kibocsátással kapcsolatos statisztikáit.
Az oldal az Európai Környezetvédelmi Ügynökség (EEA) adatbázisa nyomán rangsorolta a 27 európai uniós tagországot, valamint Norvégiát és Izlandot az említett 4 kategóriában, méghozzá a legutolsó teljes esztendő újautó-eladásai alapján. Összességében elmondható, hogy Magyarország a felsorolt, fenntarthatóság szempontjából is kulcsfontosságú mutatókban egyaránt a kontinens középmezőnyében (a 13-20. helyen) szerepel.
Ami a konkrétumokat illeti, az elmúlt évben a hazánkban értékesített új személygépkocsik átlagosan 146 lóerősek voltak, ami a 29-es mezőnyben a 16. helyhez elegendő (hozzá kell tenni, hogy a rangsor összeállítói, a környezettudatosságot szem előtt tartva, a kisebb átlagos teljesítményt vették kedvezőbbnek). Ennek megfelelően az élen az olaszok állnak, akiknél egy átlagos új autó mindössze 115 lóerős. A másik végletet Norvégia jelenti, 211 lóerővel. Az elektromos járművek fellegvárának számító skandináv állam egyébként – nem meglepő módon – a legnagyobb tömegű (lásd akkumulátorok) és a legalacsonyabb emissziójú újautó-állománnyal is rendelkezik a földrészen.
Visszatérve az itthoni számokra, a lóerők ranglistájával meglehetősen nagy átfedést mutató lökettérfogat tekintetében Magyarország a 18. helyet foglalja el, 1575 cm3-rel. Az európai középértékét leginkább az új gépkocsik tömegénél hozzuk: a 29 vizsgált ország átlaga 1488 kilogramm, míg az itthoni adat ennél egyetlen kilóval több, ami 13. pozíciót ér a képzeletbeli tabellán. A klímavédelemért aggódók számára rossz hír, hogy európai összehasonlításban a károsanyag-kibocsátás terén állnak legrosszabbul (133 g/km-rel a 20. helyen) a hazánkban eladott új személygépjárművek.
Ha a Magyarországra vonatkozó adatokat egymás mellé rakjuk, és megpróbálunk egy a fentieknek leginkább megfelelő, konkrét autót találni, akkor talán az említett, 2018 óta az utakon lévő legújabb Ford Focusszal járunk a legközelebb a valósághoz. Ennek a típusnak a 1.5 literes EcoBoost motorja ugyanis az egyik változatban 150 lóerőt és – 16 colos kerekeken – éppen 133 g/km-es emissziós értéket tudhat magáénak, miközben a tömege kombi kivitelben, automata váltóval 1445 kg. Érdekesség, hogy a Ford Focus egyébként az előző évben csak a 19. legnépszerűbb új autó volt idehaza – ennek ellenére az elemzés alá vont 4 mutatóban mostanság ez számít a „legátlagosabb” magyarországi új gépkocsinak.