Vannak olyan rekordok az autózás világában, amiknek a hétköznapi élet szempontjából is lehet „értelmük” (ilyen például az egy feltöltéssel/tankolással megtehető hatótáv), míg más csúcsoknak, lássuk be, legfeljebb csak presztízsjelentőségük van. Egyértelműen az utóbbi kategóriába tartozik a „0-400-0”, vagyis az álló helyzetből 400 km/h-ra való gyorsulás, majd az onnan történő megállás legrövidebb időtartama. Ebben a meglehetősen szűk körnek szóló kategóriában tűnt fel egy ígéretes új versenyző, a Czinger 21C V Max!
A hiperautó neve ismerősen csenghet néhányaknak, ugyanis 2019-ben alapított, kaliforniai székhelyű cég tavaly már bemutatta az „alapváltozatban” is elég meghökkentő Czinger 21C-t. A 2.9 literes, V8-as, ikerturbós motorral, valamint három villanyerőforrással felszerelt hibrid jármű összteljesítménye 1250 lóerő, amely 11500-as fordulatszámon jelentkezik. A hétsebességes, szekvenciális váltóval felszerelt, 1250 kilogrammos, és ritkaságszámba menő módon lítium-titán akkumulátorral ellátott kocsiból 80 példányt tervez gyártani a 3D-nyomtatási megoldásokra nagyban építő Czinger.
A szektorban tapasztalható ellátási, logisztikai nehézségek miatt ez a projekt is kihívásokba ütközött, ez azonban nem hátráltatta a fejlesztőket abban, hogy a minap bejelentsenek egy még dinamikusabb verziót. Ahogy az a „V Max” névből is kiderül, az új variáns a sebességre van kihegyezve, amiről többek közt egy merőben új aerodinamikai csomag gondoskodik. Az elődjéhez képest a legszembetűnőbb különbségek, hogy az autóról lekerült a hátsó szárny, a kocsi hátulját pedig megnyújtották, ami a gyorsaságot hajszoló modellek esetében nem egyedülálló módszer (ezt alkalmazza pl. a Bugatti Chiron Super Sport 300+ is).
A fentiek eredménye, hogy a Czinger 21C V Max mintegy 2 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s tempót, a fentebb említett „0-400-0”-s menetet pedig a tesztek alapján nagyjából 27 másodperc alatt abszolválja. Ha mindezt éles körülmények közt is sikerül bizonyítania, azzal a Koenigsegg Regera vonatkozó csúcsát (kb. 31,5 másodperc) adja át a múltnak.
Érdekesség, hogy az iparági mércével mérve még „startup” vállalkozásnak számító Czinger Vehicles nemcsak ezzel készül „borsot törni” a jónevű svéd gyártó orra alá. Az amerikai cég a közelmúltban egy négyüléses sportkocsi közelgő piacra dobását is bejelentette: a 21C-vel azonos technológiai alapokon nyugvó, Hyper GT nevű autó debütálásakor a Koenigsegg Gemera egyik legfőbb riválisa lehet a topkategóriás kupék mezőnyében.