A tűzoltóknak is haladniuk kell a korral, hiszen az elektromos és hibrid járművek terjedésével egyre nagyobb az esély arra, hogy egy baleset során ilyen autóval találkozhat a beavatkozó állomány.
Az utóbbi időben egyre több zöld rendszámos jármű jelent meg az utakon. Ezek az autók elektromos vagy hibrid üzeműek, amelyek szerkezete jóval eltér a hagyományos, belső égésű motorokkal szerelt járművekétől.
Az idei, május 26-án tartott Autonet Mobility Show szakmai napon bizony külön szekció foglalkozott a kérdéskörrel. Az elektromos autókra vonatkozó szabványok és szabályozások továbbra is hiányosak. Ha beáll a műhelybe egy zöldrendszámos autó, a szerelők például csak remélhetik, hogy a 400 voltos, egyenáramú (ez sok tekintetben veszélyesebb, mint a váltóáram) rendszer szigetelése hibátlan, és nem kapnak áramütést mondjuk futóműjavítás közben. A szabályozás itt is a technológia mögött jár. Minden gyártó igyekszik az autóit biztonságossá tenni, de számonkérhető, egységes szabvány még alig van.
Így külön jó hír, hogy az ismeretszerzés érdekében egyre több tűzoltóságon ismerkednek meg az elektromos autókkal. Legutóbb a szolnoki hivatásos lánglovagok kaptak tájékoztatást az alternatív meghajtású járművek legfőbb jellemzőiről, sőt lehetőségük volt két jármű alapos áttekintésére is.
Amellett, hogy megismerhették a konstrukciós újításokat, a legfőbb szerepet az elektromos rendszer kapta, így megismerhették, hogyan áramtalanítsák az ilyen meghajtású járműveket. Emellett megtudták, hogy egy esetleges műszaki mentésnél milyen teendőket kell elvégezni ahhoz, hogy az emberélet biztonságban legyen.