Mit hoz az idei F1-szezon első európai versenye?

Mit hoz az idei F1-szezon első európai versenye?

Egészen a hetedik futamig kellett várni arra, hogy az ázsiai, ausztrál és amerikai helyszínek után Európába érjen a Formula–1: az előttünk álló hétvégén az Emilia Romagna Nagydíjra kerül sor Imolában. A legutóbb, Miamiban történtek után sokan azt várják, hogy a Red Bull hegemóniája nem lesz akkora, mint az előző időszakban, az osztrák istálló azonban a hírek szerint jelentős fejlesztésekkel érkezik Olaszországba. Az Automeister szervizhálózat mostani cikkében némi esélylatolgatásba bocsátkozunk, és a közelgő viadallal kapcsolatos érdekességekre is kitérünk.

Két hete, Floridában Lando Norris megszerezte karrierje első diadalát, ezzel az F1 1950 íródó történelmének 114. futamgyőztese lett, egyben a 21. brit, aki a pódium legfelső fokára állhatott a világ elsőszámú autóverseny-sorozatában. Mondhatni, a 24 esztendős pilótának már kijárt a siker azok után, hogy korábban 15-ször végzett a dobogón, köztük 8-szor a második helyen. A McLaren versenyzője azóta el is ismerte, a sok „majdnem siker” már az ő vállát is nyomta, és mostantól felszabadultabban áll majd oda a rajtrácsra.

A többség persze nem ezért gondolja azt, hogy Norrisnak Imolában is lehet esélye a száguldó cirkuszt évek óta uraló Max Verstappennel szemben, hanem mert Miamiban nagy meglepetése nemcsak szerencsésebb, hanem gyorsabb is volt a Red Bulloknál. Ráadásul a McLaren az előző években is híres volt arról, hogy egy gyengébb szezonkezdet után fokozatosan egyre komolyabb tényezővé vált, így ha ez a tendencia 2024-ben is érvényes lesz, könnyen lehet, hogy főni fog még a címvédő feje a narancssárga-fekete konkurenciától.

A másik csapat, amely akár képes lehet felvenni a kesztyűt a Red Bullal, pedig a Ferrari, amely nem meglepő módon a mostani, hazai futamára időzíti egy nagyobb fejlesztési csomagjának élesítését – hasonlóan egyébként a jelen állás szerint csak negyedik számú erőnek tűnő Mercedeshez. Rossz hír azonban a riválisoknak, hogy a napokban tett bejelentések alapján Verstappenék is több újdonsággal készülnek az európai debütálásra, így a szakértők legnagyobb része szerint a vb-pontverseny éllovasa az idei két „kisiklás” ellenére ismét toronymagas favoritja a vasárnap magyar idő szerint 15 órakor kezdődő futamnak.

A száguldó cirkusz egyébként 2 év után tér vissza Imolába, tavaly ugyanis emlékezetes módon a környéket sújtó hatalmas áradások miatt a versenyt nem lehetett megrendezni. De nemcsak ezért lesz érzelmes a visszatérés, hanem elsősorban azért, mert a nagydíjat alig két héttel Ayrton Senna (és Roland Ratzenberger) halálának 30. évfordulója után rendezik. Az imolai pályán történt 1994-es baleset után életét vesztő, háromszoros világbajnok brazil legendáról a hétvége során többször is megemlékeznek majd, az egyik legkülönlegesebb pillanat pedig minden bizonnyal az lesz, amikor a nemrég visszavonult Sebastian Vettel Senna 1993-as McLaren MP4/8-asával köröz majd a pályán.