A Ferrari Formula–1-es csapatát lehet szeretni és nem szeretni (mindkét tábor meglehetősen népes), de a többség abban azért egyetért, hogy egy igazán izgalmas idényhez egy jó Ferrarira is szükség van. Egyelőre úgy fest, hogy az F1 történetének talán legnagyobb léptékű szabályváltoztatásaiból a maranellóiak kiválóan jöttek ki, és a mögöttünk hagyott hétvégén visszatértek a győzelem útjára. A kérdés csak az, meddig tarthat a lendület?
2019, Szingapúr. Mielőtt néhány napja Bahreinben Charles Leclercet leintették a kockás zászlóval, a Ferrari akkor és ott örülhetett utoljára első helynek, még Sebastian Vettel révén. Azóta megjárták 1950 óta íródó történetük legmélyebb bugyrait, 2020-ban ugyanis csak a 6. helyen végeztek a konstruktőri rangsorban. Tavaly már mutattak ugyan „életjeleket”, de már akkor is többször utaltak arra: a háttérben már gőzerővel a 2022-es versenygép fejlesztésén dolgoznak.
Nos, az eddigiek alapján ez megérte, hisz a Ferrarik az időmérőn és a futamon is egyértelműen a legjobbak voltak, ami talán még őket magukat is meglepte. „Az idény előtt nem tudtuk, hogy a többiekhez képest hol tartunk, csak sejtettük, hogy jobb helyzetben leszünk, mint az előző két évben. Elképesztő, hogy a vb-címért harcolhatunk!” – nyilatkozta a versenyt követően Leclerc. A monacói pilóta számára jó előjel lehet, hogy amikor a Scuderia legutóbb pole pozíciót és futamgyőzelmet ünnepelhetett a szezon első hétvégéjén (2007, Kimi Räikkönen), akkor végül emlékezetes körülmények közt az egyéni világbajnoki trófeát is bezsebelték.
Azt persze a Ferrarinál is pontosan tudják, hogy ennyire kár előreszaladni, hisz mégiscsak az F1 történetének leghosszabb (ha végül pótolják az Orosz Nagydíjat, akkor 23 nagydíjas) idényének legelején vagyunk. Nem véletlen, hogy Mattia Binotto csapatfőnök is megjegyezte, kell 4-5 futam, amíg a valós erőviszonyok kikristályosodnak. Mint mondta, továbbra is a most nullázó Red Bull a favorit, illetve abban is biztosak lehetünk, hogy a Mercedesnek is jelentős tartalékai vannak. A fogadóirodák mindenesetre most már Leclercet tartják a vébé favoritjának (3-szoros odds), igaz, Verstappen (4x), sőt Hamilton (5x) végső sikere sem fizet sokkal többet jelenleg.
Végezetül, ha már azzal kezdtük, hogy egy igazán jó vb-hez egy versenyképes Ferrari is kell, akkor jegyezzük meg, hogy a másik két olyan istálló, amely szintén évtizedek óta megszakítás nélkül a száguldó cirkusz mezőnyének tagja, idén (is) messze elmarad a szurkolótáboruk elvárásaitól. A McLaren a tavalyi futamgyőzelem és több dobogós helyezés után a mezőny legvégére esett vissza, és jelen állás szerint a Williams sem tud kilábalni a gödörből – pedig a Ferrarié mellett az ő „feltámadásuknak” is sokan örülnének.