Más autógyártók is ennek a kontinensnek köszönhetik, hogy növekedtek eladásaik, így a közeljövőben újabb és újabb gyárak létesülhetnek. Ezzel a tendenciával megy szembe a Mazda, legalábbis a legutóbbi bejelentések szerint. Európában ugyanis imádják a Mazda 6-ost és a szaksajtó szerint a 3-as is nagyon ígéretes autónak tűnik akár kompakt, akár szedán verzióban.
Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a Mazda nem zárja ki teljesen az Európai gyártás lehetőségét, de ahhoz, hogy ez megvalósuljon, sokkal nagyobb keresletre lenne szükség. A japán autógyártó évente 320 ezer gépkocsit értékesít az egész világon, európai gyártásban pedig 200 ezres évi eladás esetén gondolkodnának el.
A Mazda jelenleg az összes autóját Japánban gyártja, a cég vezetői úgy gondolják, hogy a japán munkások is egyfajta biztosítékot jelentenek arra, hogy az elvárt minőségű járművek gördülnek le a futószalagról.
A Mazda története egyébként Toyo Cork Kogyo Co., Ltd. néven kezdődött 1920-ban, Japánban. 1927-ben a Toyo Cork Koygo cég átnevezte magát Toyo Koygo Co., Ltd.-re. Toyo Kogyo a gépgyártás után a járműgyártás felé fordult, amikor 1931-ben bemutatta a Mazdago-t, ami egy háromkerekű jármű volt. A vállalat formálisan csak 1984-ben vette fel a Mazda nevet, jóllehet már a kezdetektől minden autóját ezzel a névvel értékesítette. A Mazda R360-at 1960-ban mutatták be, amit 1962-ben a Mazda Carol követett.