Azok, akik szeretik a világ dolgait különböző „skatulyákba” helyezni, igencsak gondban lehetnek, amikor meglátják az új Citroën C5 X-et. A most bemutatott kocsi kategóriába sorolása ugyanis még a legszakavatottabbnak is okoz némi fejtörést. A francia gyártó saját bevallása szerint egy szedán eleganciáját szerették volna vegyíteni egy kombi dinamizmusával – mindezt pedig a mostanság oly divatos SUV-kra jellemző „kikacsintásokkal”. Hogy milyen lett az eredmény, azt most mindenki eldöntheti!
Már négy éve annak, hogy a pályafutását az ezredfordulón vérbeli középkategóriásként kezdő C5 „kikopott” az európai piacról, a Citroënnél pedig a jelek szerint mostanra jött el az idő a „feltámasztásra”, vagyis a harmadik generációs modell bejelentésére. A kihívás adott: megtartani mindazokat az erényeket, ami miatt az öreg kontinensen szeretik a C5-ösöket, de közben eleget tenni a rohamosan változó igényeknek is.
Utóbbiak közül első helyre kívánkozik a már a bevezetőben is említett „nyitás” a szabadidő-autók világa felé. A C5 X hasmagassága már első ránézésre is jóval nagyobb egy „normál” ötajtóshoz képest, a kifejezetten terebélyes, 720 milliméter átmérőjű kerekek (amelyeket nagyrészt 19 colos felnikre szerelnek) pedig végképp kitágítják a középkategória kereteit. Érdemes azonban megjegyezni, hogy – más márkákkal ellentétben – a kocsi nevében szereplő „X” betű nem a négykerék-meghajtásra utal, azaz ilyen téren nem követi az SUV-hagyományokat.
Ha a trendekről van szó, akkor nem hiányozhat az elektrifikáció valamilyen szintje sem – és nem is hiányzik a C5 X-ből. A vadiúj Citroën plug-in hibrid változatban is rendelhető lesz, ami a hivatalos közlés szerint a szintén a PSA Csoporthoz tartozó Peugeot 508-assal megegyező technológiára épül majd. A hírek 180 lóerős turbómotorról és az azt kiegészítő villanyos erőforrásról szólnak, 225 lóerős összteljesítménnyel. A 13,2 kWh-s akkumulátorpakknak köszönhetően a C5 X akár 50 kilométert is megtehet teljesen elektromos üzemmódban, elérve a 135 km/h-s sebességet.
Ami a praktikus szempontokat illeti, a csomagtér alapesetben 545 literes, de az ülések megdöntésével 1640 literesre bővíthető, míg az autó 2785 mm-es tengelytávja bőven ad lehetőséget a kényelmes, tágas utastér kialakítására. A szó szerint „zökkenőmentes” utazásról pedig a Citroën Advanced Comfort névre keresztelt aktív felfüggesztése gondoskodik, amely most debütál majd a francia márkánál.
Hogy pontosan mikor találkozhatunk vele az utakon, azt egyelőre nem tudni, az ígéretekben mindenesetre „2021 második fele” szerepel. Addig pedig minden bizonnyal folyamatosan érkeznek majd a most még hiányzó információk, részletek a kategóriákon átívelő C5 X-ről.