Nem várt okból indulhat újra az Aventadorok gyártása

Nem várt okból indulhat újra az Aventadorok gyártása

Az utóbbi hetekben az Atlanti-óceánon kigyulladt, luxusautókat szállító teherhajóval kapcsolatos hírek is borzolták a kedélyeket. A Felicity Ace-t végül nem tudták megmenteni, a napokban mintegy 4000 méregdrága járművel a fedélzetén elsüllyedt. A szerencsére személyi sérüléssel nem járó drámának egy nem várt hatása is lehet: úgy fest, a Lamborghini a habokba veszett kocsik miatt újrakezdi a korábban már lezárt fejezetnek tűnő Aventadorok gyártását.

Sajtóértesülések szerint a Németországból indult hajón a Volkswagen Csoport összesen körülbelül 400 millió dollár (átszámítva nagyjából 135 milliárd forint) értékű prémiumkategóriás autói voltak, melyeket hiába vártak az amerikai megrendelők. A veszteségek listájára Audik, Bentley-k és Porschék mellett Lamborghinik is felkerültek, köztük állítólag a népszerű Aventador utolsó szériájának, az LP 780-4 Ultimae-nek a példányai.

A tavaly nyáron bemutatott sportkocsiból 600 darabot tervezett gyártani (350 kupét és 250 roadstert) a cég, melyek az akár a félmillió dolláros (vagyis 170 millió forintos) árcímke ellenére már őszre egytől egyig vevőre találtak. Értelemszerűen a dúsgazdag vásárlók nem szeretnének lemondani a kiszemelt autóikról, így könnyen lehet, hogy a bolognai gyártóüzemben újra be kell pötyögni az Aventadorok gyártásához használt beállításokat. Ezzel együtt a csúszás borítékolható, becslések szerint a már eddig is egyéves várakozási idő még legalább fél évvel kitolódik a mostani incidens miatt.

Azonban, ha vetünk egy pillantást az Aventador LP 780-4 Ultimae számaira, nyugodtan mondhatjuk, talán megéri kicsit többet is „sorban állni” érte. Az SVJ-ben is használt 6.5 literes, V12-es motorból a Lamborghini fejlesztői minden eddigi utcai modelljüknél több, 780 lóerőt hoztak ki, amihez 720 Nm-nyi csúcsnyomaték társul. Az utolsónak kikiáltott Aventadorok végsebessége 355 km/h, a 100-as tempót 2,8 másodperc, a 200-at pedig 8,7 mp alatt érik el.

Az LP 780-4 Ultimae különlegességét az is adja, hogy jelen állás szerint ez az utolsó olyan Lamborghini, amibe kizárólag V12-es szívómotor kerül. A közelmúltban kémfotókon már feltűnt az Aventador utódjának tartott, legkorábban 2023-ban debütáló szuperkocsi, amelyben ugyan marad a tizenkét hengeres erőforrás, de egy plug-in hibrid hajtásláncot építenek köré.

És bár az olasz márka azon kevesek közé tartozik, amely arról beszél, hogy még 2030 után is lesznek olyan új autói, melyekbe benzinmotor (is) kerül, sokak számára a „hagyományos hőskor” utolsó igazi képviselői ezek a speciális Aventadorok, melyeknek története a sajnálatos baleset miatt a vártnál kicsit később zárulhat le.