Olyan helyre bújt be a Tesla, hogy sose gondolnánk

Olyan helyre bújt be a Tesla, hogy sose gondolnánk

Még hogy az elektromos autó nem csupa rock and roll.

Aki mélyen jártas az autópimpelésben (bár ez már inkább építés), nyilván vágja, mit jelent az ICON Derelict Projects szóhalmaz – nos, nyilván egyedi autókat, de nem csak ennyit.

A cég megátalkodottan (és nyilván nem két forintért) elkötelezett az egyedi személygépjárművek elkészítésében, és ugyan korábban is húztak néhány merészet – az 1950-es Buick Roadmaster előtt már akkor is habozás nélkül leborultunk, de azért ez, amit most összehoztak, talán minden korábbi munkájukat felülmúlja:

Teslát tettek egy 1949-es Mercury-ba.

Már hogy Tesla Model S hajtással súlyosbítottak az eleve elképesztően vad külsőn: a padló alá legózták be a 85 kWh kapacitású akkumulátort, a padlóban rejtőzik a két villanymotor háza, így nagyjából 400 LE és 637 Nm áll rendelkezésre. A lánykori nevén Mercury Coupe néven futó masina belsejének technológiai fejlettsége egy Apple Store-ral vetekszik, miközben úgy néz, ki, mint egy jobb napokat látott vasbolt az aranykorból. Ráadásul az Icon egy CHAdeMO csatlakozót is épített az első rendszámtábla mögé, a Supercharger bemenet pedig a benzinbetöltő helyére került.

A hatótáv 240 és 320 km között alakul, a feltöltés gyorstöltővel 90 percet vesz igénybe. De mindez nem számít. Csak nézegessük a belsejét, és lássuk a döbbenetes műszaki felkészültséget és mérnöki precizitást, ami találkozott a stílusérzékkel.