Még hogy az elektromos autó nem csupa rock and roll.
Aki mélyen jártas az autópimpelésben (bár ez már inkább építés), nyilván vágja, mit jelent az ICON Derelict Projects szóhalmaz – nos, nyilván egyedi autókat, de nem csak ennyit.
A cég megátalkodottan (és nyilván nem két forintért) elkötelezett az egyedi személygépjárművek elkészítésében, és ugyan korábban is húztak néhány merészet – az 1950-es Buick Roadmaster előtt már akkor is habozás nélkül leborultunk, de azért ez, amit most összehoztak, talán minden korábbi munkájukat felülmúlja:
Teslát tettek egy 1949-es Mercury-ba.
Már hogy Tesla Model S hajtással súlyosbítottak az eleve elképesztően vad külsőn: a padló alá legózták be a 85 kWh kapacitású akkumulátort, a padlóban rejtőzik a két villanymotor háza, így nagyjából 400 LE és 637 Nm áll rendelkezésre. A lánykori nevén Mercury Coupe néven futó masina belsejének technológiai fejlettsége egy Apple Store-ral vetekszik, miközben úgy néz, ki, mint egy jobb napokat látott vasbolt az aranykorból. Ráadásul az Icon egy CHAdeMO csatlakozót is épített az első rendszámtábla mögé, a Supercharger bemenet pedig a benzinbetöltő helyére került.
A hatótáv 240 és 320 km között alakul, a feltöltés gyorstöltővel 90 percet vesz igénybe. De mindez nem számít. Csak nézegessük a belsejét, és lássuk a döbbenetes műszaki felkészültséget és mérnöki precizitást, ami találkozott a stílusérzékkel.