„Pénztárcabarát” elektromos autó tűnt fel Kínában

„Pénztárcabarát” elektromos autó tűnt fel Kínában

Napjainkban lényegében egymást érik a különböző új elektromos autók bemutatói, és különösen igaz ez az ebben a szegmensben (is) egyre látványosabban előretörő Kínára. A nagy „hírzajban” néha nehéz megállapítani, melyik modellek azok, amelyek valóban jelentős hatást gyakorolhatnak majd a piacra, akár világszerte – de a minap leleplezett BYD Seagullnak kétségtelenül lehet esélye erre. Lássuk, mit érdemes tudni a vetélytársaihoz képest jóval alacsonyabb árral és első ránézésre egész jó használhatósággal támadó újdonságról!

A BYD vállalat már Európában sem ismeretlen, egyes tisztán elektromos típusaik ugyanis az utóbbi években több itteni országban (elsősorban a villanyautózás terén élen járó nyugati és északi államokban) is megjelentek. A Tang nevű szabadidő-autó és a Han néven futó luxusszedán az egyaránt 72 ezer eurós (átszámítva kb. 28,6 millió forintos) árcédulájukkal egyértelműen a tehetősebb vásárlókat célozzák meg, de az Atto 3 nevet viselő kompakt crossover (38 ezer euró, azaz kb. 15,1 millió forint) sem lóg ki igazán lefelé az öreg kontinens „zöld palettájáról”.

A frissen debütált Seagull („Sirály”) azonban már izgalmas választást jelenthet a villanyautózásba belépni vágyó rétegeknek, hazájában ugyanis a hírek szerint kiviteltől függően már 60-100 ezer yüanért (3,2-5,4 millió forintért) elérhető lesz. Még ha hozzá is tesszük, hogy a kínai járművek Európába érkezve rendre megdrágulnak valamelyest, ha végül lesz szándék a BYD háza táján az exportra, alaposan fel lesz adva a lecke a jelenlegi elektromos „belépőmodelleknek”, a kb. 8-9 millió forintos Dacia Springnek vagy épp Fiat 500e-nek.

A Seagull méretben nagyon közel van az említett két riválisához: 3,78 méter hosszú, 1,72 méter széles és 1,54 méter magas, amellyel jól illeszkedik a városi autók mezőnyébe, ahogy az a már kiszivárgott fotókon is tetten érhető. Az eddig napvilágot látott információk alapján a kocsiban egy 75 lóerős villanymotor, valamint várhatóan egy 30,7 kWh-s akkumulátorpakk kap helyet – utóbbi nagyjából 300 kilométer megtételére lehet elegendő újratöltés nélkül.

A BYD konnektoros autói számára létrehozott Óceán-széria (amelynek már van „Delfin”, „Fóka” és „Oroszlánfóka” nevű tagja is) legújabb darabja tehát egyelőre Kínára koncentrál, de kiindulva abból, hogy Európa már nem új terep számukra (ne feledjük, a vállalatnak Komáromban is van egy gyára, ahol a cég elektromos buszai készülnek), a jövőben nem kizárt, hogy megpróbálják a Sirállyal „alulról megostromolni” az egyre nagyobb volumenekkel kecsegtető itteni villanyautó-piacot.