A kompakt crossoverek kategóriájában, a Nissan Juke és az Opel Mokka ellen indította harcba a francia gyártó a Peugeot 208-as nyújtott padlólemezére épített ötajtós autót.
A hatalmas érdeklődés a modell iránt azért is meglehetősen különös, mert az autót még nem mutatták be mindenfelé, ahol potenciális piacot remélnek. A 2008-as autót szakértők és olyanok, akiknek volt szerencséjük tesztelni a járművet, elsősorban olyanoknak ajánlják, akik városi terepjáró-hangulatra vágynak négykerékmeghajtás nélkül - ja, és fontos számára a fogyasztás is.
A 2008-as modell a konszern dél-franciaországi gyárában készül, ahol havonta jelenleg 5000 autó előállítására képesek. Az eddigi rendelések alapján azonban legalább havi 10 ezer autóra lesz szükség, ha ki akarják elégíteni az igényeket, ezért valószínűleg újabb műszakot fognak bevezetni és természetesen dolgozókat alkalmazni ahhoz, hogy minden rendelő megkaphassa az áhított autót.
A Peugeot 2008-asban ugyan alapból nincs benne, de kérni lehet a Bosch által tervezett parkoló-automatikát, amely radarok segítségével leparkolja az autót oda, ahol elől és hátul 30-30 centi helyet „lát". A kormány magától forog, azonban az autósnak kell gázolnia vagy hátramenetbe kapcsolnia, amikor az automatika erre utasítja.