Roadstert csináltak belőle – adjunk hálát az égnek

Roadstert csináltak belőle – adjunk hálát az égnek

Olyan a felépítése, mint egy GT-versenyautónak, és emellett minden olyan szkillel rendelkezik, ami a nagyi szilvásbuktáját is jellemzi: friss, könnyű, és aki belekóstolt, az nem tud betelni vele. Ja, és gyönyörű, meg persze környezetbarát, de mégsem ezért veszik majd.

A BMW i8 nem új, de ritkasága és fomaterve miatt még mindig nagyjából 5 lépéssel van nagyjából minden előtt, amit az utcán látni, beleértve néhány egzotikusabb, telivér sportkocsit is. És mivel a bajorok szeretik a kihívást, most készítettek belőle egy vászontetős változatot, amin megtartották a – nevezzük nevén a felfelé nyílót – „lambo” ajtókat.

Pedig az i8 pusztán a teljesítménye alapján még nem indul egy ligában a 6-7-800-1000 lóerős szörnyekkel. Az össz teljesítmény 374 LE, amihez 540 Nm nyomaték tartozik, amiből a benzinmotor a hátsó keréken 231, míg a villany az elsőn 143 lovacskát vállal magára. Az áramvonalas karosszériájának, extrém könnyű konstrukciójának köszönhetően, a BMW i8 4,6 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/órás sebességre. A nagycsaládosok egyetlen autóként azonban inkább a gyakorlatilag 0 csomagtartó és a szigorúan kétüléses kialakítás miatt kerülik a modellt, még akkor is, ha amúgy jutna nekik a 200 darabos szériából. Tréfát félretéve, az i8 ugyanolyan gyönyörű és exkluzív, ám látszólag öncélú autó, mint 4 évvel ezelőtti megjelenésekor volt, miközben nem kizárt, hogy a gyárnak igaza van a szlogennel, és tényleg ez lesz a sportkocsigyártás jövője.