Hogy a jármű teljes mértékben megfeleljen a FIA elbíráló-bizottságának, a Škoda Fabia R5-ösben egy 1,6 literes turbómotor van, egy ötsebességes szekvenciós váltóval. Az összkerék-meghajtásos raliautó megtervezésekor és építésekor MacPherson felfüggesztésben gondolkodtak a Škoda mérnökei. Szintén a FIA-szabványoknak való megfelelési kényszer miatt lett 1230 kilogramm súlyú az autó - az elvárásokban ennyi a meghatározott minimális súly.A Škoda 15 hónapja dolgozik intenzíven a raliautón, ez idő alatt 10 ezer kilométert futott tesztelésként és többféle terepen is kipróbálták - gyakorlatilag addig alakítgatták, amíg a szakemberek ki nem jelentették: rendben van a verda.Most már csak az marad, hogy a Škoda Fabia meghódítsa a versenypályákat is. Nem mondjuk, hogy könnyű dolga lesz, hiszen olyan ellenfelei lesznek, mint a Ford Fiesta R5, a Citroën DS3 R5 vagy a Volkswagen Polo R5.