Spanyolországból jön az új hiper-villanyautó

Spanyolországból jön az új hiper-villanyautó

A Hispano-Suiza név talán csak az autós világ legnagyobb rajongóinak cseng ismerősen, hiszen egy olyan spanyol gyártóról van szó, amely mintegy 80 éven át inaktív volt. Egészen a közelmúltig, amikor a Carmen nevű elektromos csúcsautó révén meglehetősen hatásos belépővel „éledtek újjá”. A már eleve meglehetősen exkluzívnak számító kocsiból aztán nemrég Boulogne néven készült egy még inkább limitált kiadás, amelyről most minden korábbinál több részletet árult el a cég.

A maga 1904-es alapításával a Hispano-Suiza Spanyolország legrégibb, egyben egyik legkalandosabb történetét magáénak tudó autógyártója. A neve a világháborúk idején (sok más márkához hasonlóan) a hadászattal és a repülőgépgyártással is egybeforrt, a cég pedig később részt vett a SEAT alapításában is. Sokáig úgy tűnt, hogy az 1938-ban gyártott H6B Xenia lesz az utolsó modelljük, hogy aztán nagy szenzációt okozva a 2019-es Genfi Autószalonon visszatérjenek a köztudatba.

Az akkor leleplezett Carmen (amely a nevét az alapító unokájáról kapta) egy elektromos, luxus szuper-sportautó, amely többek közt 1019 lóerős teljesítménnyel igyekezett betörni a többek közt a Bugatti, a Koenigsegg vagy épp a Hennessey által fémjelzett piacra. A Carmenből mindössze 14 példány készült, nemrég azonban bejelentették a Boulogne változat érkezését, amellyel sikerült még egy lapáttal rátenni a lélegzetelállító adatokra.

A Boulogne-t összesen négy villanymotor hajtja (mindkét hátsó kerékre 2-2 jut), amelyek összteljesítménye a tesztek alapján 1100 lóerő. Ehhez 1600 Nm-es csúcsnyomaték társul, amely már önmagában elég volna ahhoz, hogy jelentősen megjavítsa az „alapverzió” értékeit, a vadonatúj hiperautó ráadásul közben még 60 kilóval könnyebb is lett. A végsebessége így 250-ről 290 km/h-ra ugrott, a 0-100-ig tartó gyorsulás pedig a korábbi kerek 3 másodperc helyett immár 2,6 mp alatt letudható.

A kocsiban, amelynek ívelt, hátsó sárvédői a ’30-as évek Hispano-Suizáit idézik, egy 80 kWh-s lítiumion akkucsomag kap helyet, amely mintegy 400 kilométer megtételére elegendő egyetlen feltöltéssel. A Boulogne-ból összesen csak 5 darab kerül értékesítésre, az ára pedig ennek is köszönhetően meglehetősen borsos: 1,65 millió euró, azaz átszámítva csaknem 600 millió forint. A szerencsés megrendelők az ígéretek szerint 2022-ben megkaphatják gyűjteményük legújabb darabját, addig pedig a jármű részleteit illetően, a megfelelő felár ellenében, kifejezhetik egyedi igényeiket is – már, ha az eredeti kivitel nem volna ideális nekik.