Idén nyáron rakták le a tervek szerint 2025-ben elkészülő debreceni BMW-gyár alapkövét, a minap pedig új részletek derültek ki azzal kapcsolatban, milyenek lehetnek majd a bajor márka első Magyarországon készülő kocsijai. Azt eddig is tudni lehetett, hogy az évtized közepén debütáló új, kizárólag elektromos autóknak szánt Neue Klasse platform első képviselői itt gördülhetnek le a futószalagról, a vállalat igazgatóságának elnöke azonban most elárulta: egy szedánnal és egy SUV-val indul majd az itteni termelés.
Oliver Zipse a fentieket a cégcsoport 2022. első félévi eredményeit összegző prezentáción jelentette be, hozzáfűzve, hogy a két újdonság egyaránt a 3-as széria tagja lesz majd. Mindez egyébként nem jelenti automatikusan azt, hogy a 3-as sorozat szóban forgó karosszériaváltozatú modelljeiből 2025 után nem készülnek majd „hagyományos” erőforrással ellátott változatok, a BMW ugyanis korábban leszögezte, hogy amíg van rájuk kereslet, nem mond le a belsőégésű motorokról.
Ezzel együtt a villanyautók aránya náluk is egyre nagyobb lesz, a célkitűzések szerint például az évtized végére már minden második újonnan eladott BMW tisztán elektromos lehet. A nagy átalakulásban központi szerepet kap a 400 hektáros kelet-magyarországi üzem, ahol az átadás után, teljes kapacitáson várhatóan évi 150 ezer jármű készül majd. Jelen állás szerint tehát mintegy 3 év múlva a magas fokon robotizált gyárban debütálnak a márka új generációs akkumulátoros autói, amelyek palettája idővel a „tömegmodellektől” egészen az exkluzív, teljesítményre kihegyezett típusokig terjed majd, sőt, felröppent egy a Neue Klasse-ra épülő szupersportkocsi híre is.
És ha már Zipse egy pénzügyi beszámoló keretében tette a hazánkat is érintő bejelentést, essen szó a cég aktuális eredményeiről is. Az iparág tendenciáival összhangban a BMW Csoport is kevesebb autót tudott értékesíteni 2022 első hat hónapjában, mint egy évvel korábban (-13,4%). Az ellátási láncokban tapasztalható problémák ellenére azonban a vállalat jelentősen növelni tudta bevételét (+19,1%), amelynek egyik legfőbb oka, hogy a szűkösen rendelkezésre álló alkatrészeket főként a drágább, magasabb árréssel bíró modelljeibe építette be, így csökkenő példányszámok mellett is javítani tudott mérlegén.
A jövőbeli profitot pedig a friss közlés szerint többek közt a Debrecenben készülő villanyszedántól és -SUV-tól várhatják majd, amelyeknek a mostanság piacra kerülő tisztán elektromos BMW-k (pl. az iX3, az i4 vagy épp az iX) örökét kell majd átvenniük.