Szuperkönnyű, „kézműves” sportkocsi Svájcból

Szuperkönnyű, „kézműves” sportkocsi Svájcból

A „Picasso” névnek vannak már hagyományai az autós világban, elég, ha csak a Citroën Xsara Picassóra és a C4 Picassóra gondolunk. No, a néhai spanyol festőzseni legújabb „négykerekű névrokonai” ezektől jóformán a lehető legtávolabb állnak. Egy svájci luxusműhely ugyanis a napokban bemutatta a Picasso 660 LMS nevű luxussportkocsija sorozatgyártásra kész változatát. Lássuk, mit érdemes tudni a még a saját szegmensében is ultrakönnyűnek számító járműről!

Manapság megszoktuk, hogy az iparágat érintő nehézségek miatt az eredeti tervekhez képest csaknem minden modellt késve mutatnak be az autógyártók – a Picasso Automotive azonban a ritka kivételek közé tartozik. A svájci cég tavaly rukkolt elő a szóban forgó csúcskocsi prototípusával, az akkori ígéreteikhez híven pedig mostanra már itt a működőképes verzió is! Az első visszhangok alapján az autó külső jegyeiben egyesek némi „összevisszaságot” vélnek felfedezni – bár Picasso festményeire gondolva ez egyfajta kikacsintásként is felfogható.

A design megítélését mindenkire rábízzuk, mi pedig maradnánk a tényszerű adatoknál. A 660 LM fejlesztése során a mérnökök egyik legfőbb célja az volt, hogy a tömeg a bűvös 1000 kg-os határ alatt maradjon, ez pedig a karbon és más szuperkönnyű anyagok gazdag használata révén sikerült is. A 980 kilós, versenypályájára született, de állítólag közúti forgalomba is hozható autóban egy 8000-es fordulatig pörgethető, 660 lóerős, 720 Nm-es motor került. A 3.0 literes, V6-os, ikerturbós benzinerőforrást a motorsportban nem ismeretlen olasz Autotecnica Motors vállalat szállítja.

A fentebb említett versenyvonalat erősíti, hogy a Picasso 660 LMS-t gyárilag Pirelli P Zero Trofeo R gumikkal szerelik fel, a Brembo pedig a mostani bejelentés szerint a világ első „okosfékbetéit” fejlesztette ki a járműhöz, amelyek többek közt a hőmérsékletet is folyamatosan mérik. Az innovatív aerodinamikai megoldásokkal teletűzdelt kocsi végsebessége hivatalosan 315 km/h.

Ha létezne ilyen kategória az autóiparban, akkor a Picasso 660 LMS igazi „limitált szériás, kézműves” terméknek számítana, a kis svájci üzemben ugyanis összesen 21 darabot terveznek belőle előállítani. Ezekre mostanra el is indult a rendelésfelvétel, nettó 820 ezer eurós, vagyis forintban kifejezve csaknem 334 milliós ár mellett. Ha hinni lehet a cégnek, márpedig eddig tartották a saját maguk által felállított ütemtervet, akkor az első vevők 2023 második felében vehetik át a „sportkocsi-startup” első, igencsak izgalmasra sikerült termékét.