Az új verzió 40-50 százalékkal nagyobb távolságot képes megtenni egyetlen feltöltéssel, mint eddig. A Tesla nem tett mást, mint alkalmazta a Model S fejlesztésekor szerzett tapasztalatokat az új Roadster 3.0-ás tervezésekor - főleg aerodinamikai szempontból, illetve az akkumulátor megtervezésekor.
„Régóta szerettük volna az eddig tanultakat alkalmazni egy újabb autón és nagyon lelkesek vagyunk, hogy ezt pont a Roadster 3.0 esetében tehetjük" - írja a Tesla által kibocsájtott sajtóközlemény.
Ami az akkumulátort illeti, a Tesla Roadster 3.0 esetében egy újabb cella is található az energia-tárolóban, így az 31 százalékkal nagyobb töltöttséget tud biztosítani - amivel együtt az autó autonómiája is nő. Az akksi kapacitását 70 kWh-ra emelték úgy, hogy annak a mérete nem változott.
Aerodinamikai szempontból a Roadster 3.0 15 százalékkal alacsonyabb légellenállású, mint az előző verzió. A számítások szerint az új autó aerodinamikai koeficiense 0,36-ról 0,31-re csökkent. Az autóra új kerekek is kerültek, amelyek szintén hozzájárulnak, hogy az adott energiatartalék felhasználásával nagyobb távot tehessen meg a jármű.
A változtatásoknak köszönhetően tehát az autó autonómiája 40-50 százalékkal nőtt az előző verzióhoz képest, így már 400 mérföld - azaz 645 kilométer - megtételére képes az új Tesla a teljesen feltöltött akkumulátorral.