„Kellene még egy SUV az európiai piacra” – gondolhatták nemrég a Volkswagen főhadiszállásán, és a szegmens közelmúltbeli eladási adatait nézve ezen nem is nagyon lehet csodálkozni. A német vállalat pedig egy vadonatúj kocsi idő- és költségigényes kifejlesztése helyett ezúttal egy másutt már bevált modelljük „importálására” szavazott: íme a VW legújabb kompakt szabadidő-autója, a Taigo!
A hobbiterepjáró az autós világot kívülről-belülről ismerők számára nem jelent nagy újdonságot, hiszen néhány apróbb „fazonigazítástól” eltekintve megegyezik a Brazíliában gyártott és arrafelé Nivus néven kínált kocsival. A maga 4,26 méteres hosszával, 1,75 méteres szélességével és 1,49 méteres magasságával a Taigo legközelebbi, általunk is jól ismert rokonai házon belül a T-Cross és a T-Roc. A névválasztással állítólag a „tigris szellemét” akarták megidézni a Volkswagennél, a Taigo kiejtve ugyanis erősen felidézi az angol „tiger” szót.
Hogy az utakon „tigrisként” viselkedik-e majd, azt nem tudjuk, mindenesetre a motorkínálat megismerése egy lépéssel közelebb vihet mindenkit ennek megválaszolásához. Az alapverziókba 1.0 literes, háromhengeres, turbós benzinmotor kerül 95 vagy 110 lóerős változatban, utóbbihoz hétsebességes automata váltó is választható a hatsebességes kézi helyett. És lesz egy 1.5 literes, négyhengeres turbó is 150 lóerővel – ez egyébként erősebb, mint a latin-amerikai piacon kapható bármelyik variáns.
A Volkswagen a hivatalos közlések szerint a fiatal vásárlói rétegeket is szeretné célba venni a Taigóval, ennek megfelelően korszerű, új generációs infotainment-rendszert és szolgáltatásokat ígér a leendő tulajdonosoknak. Ebbe a hírek alapján a felhő alapú fedélzeti rendszer, a hangvezérlés és a médiastreaming is beletartozik, ráadásul a Taigo az IQ.DRIVE Travel Assist nevű félautonóm vezetéstámogató rendszerrel is kérhető.
A kizárólag elsőkerék-meghajtással elérhető Taigo a pamplonai VW-gyárban készül majd a Polo és a T-Cross társaságában. Mindez nem is véletlen, hiszen a három típus ugyanarra az MQB-platformra épül, így költséghatékonyság szempontjából is magától értetődő választás összehangolni a gyártásukat. „Ikertestvéréből”, a Nivus-ból tavaly 16 ezret adtak el Brazíliában, nyilván a VW ennél több példányra számít Európában, még úgy is, hogy egy rendkívül erős, többek közt a Hyundai Kona, a Nissan Juke, a Renault Capture, a Peugeot 2008 vagy épp a Mazda CX3 fémjelezte mezőnybe érkezik meg rövidesen.