Bár a koronavírus-járvány roppant érzékenyen érinti az autóipart, néhány gyártó azért ezekben a napokban is bejelent egy-egy új modellt – talán éppen azért, hogy jelezzék, a válság nem tart örökké, és amint vége, már egy megújuló kínálattal igyekeznek majd minél nagyobb szeletet hasítani maguknak a piacon. Így tett a Hyundai is, amely a minap kürtölte világgá, hogy hamarosan érkezik népszerű modelljük, az Elantra legújabb generációja – méghozzá számos újdonsággal!
A Hyundai 1990 óta gyártja az Elantrát (amelyet Európában korábban Lantra néven is forgalmaztak), ez idő alatt pedig tekintélyesnek mondható 14 millió darabot adtak el belőle. Jelenleg a hatodik generációja fut, és bár az eladási adatok továbbra sem rosszak, a dél-koreaiak most mégis a megújításra szavaztak, ami a jelek szerint nem is csak apró „ráncfelvarrás” lesz, hanem szinte komplett újjászületés.
Kezdjük azzal, hogy bár a cégnél még mindig kompakt szedánként beszélnek az Elantráról, a most leleplezett autó már inkább hasonlít egy kupéra. A sportosabb megjelenés persze cél is volt, ennek megfelelően a kocsi méretei is változtak: 5,5 centivel hosszabb és mintegy 2 centivel alacsonyabb lett. Akárhogy is, ha a formatervezők az eddigi legdinamikusabb külsejű Elantrát akarták megalkotni, sikerrel jártak.
A tervek szerint még idén gyártásba kerülő autóhoz kétféle erőforrás is választható lesz. A „hagyományos” vonalat egy 2.0 literes, 147 lóerős benzinmotor képviseli, azonban most először hibrid hajtással is elérhetővé válik az Elantra. Utóbbihoz egy 1.6 literes benzines és egy 32 kW-os villanymotor tartozik majd, 139 lóerős kombinált rendszerteljesítménnyel. Ebbe a változatba egy 1,32 kWh-s lítium-ion akkumulátor kerül, amelyet a hátsó ülések alatt helyeznek el.
Az új Elantrát elsődlegesen az észak-amerikai piacra szánják, ami nem is véletlen, hiszen itt korábban is kifejezetten kedvelt volt. Más kérdés, hogy arrafelé is érvényesül az a tendencia, hogy a vásárlók a kisebb szegmenseket hátrahagyva valamilyen magasabb építésű SUV-ba ülnek át. Ráadásul, ha ez nem volna elég, az egyre zsugorodó piacon már így is akad jó pár rivális, például a Toyota Corolla, a Honda Civic, a Mazda 3 vagy épp a Volkswagen Jetta.
A Hyundai ugyanakkor leszögezte, szerintük lesz olyan vonzó az új Elantra, hogy elegendő kereslet legyen rá. Mint mondták, a vetélytársakon többek közt a belső térben alkalmazott intelligens megoldásokkal akarnak túltenni. Ennek jegyében a kocsi az ígéretek szerint többek közt hangfelismerő asszisztenssel, 64 színű hangulatvilágítással, vezetéstámogató rendszerek egész sorával, valamint digitális kulccsal érkezik majd, vagyis a tulajdonosok akár saját okostelefonjukról is aktiválhatják majd járművüket.