Tovább vadították az első igazi Cuprát

Tovább vadították az első igazi Cuprát

A hazai utakon is egyre sűrűbben kaphatjuk fel a fejünket arra az autós emblémára, amely egyesek szerint egy stilizált „x” betűt jelenít meg, míg mások inkább egy négylábú pókot, netán egy rókafejet látnak bele. Igen, ez a Cupra, a SEAT önállósult sportos szekciója, amelynek néhány hónapja érkezett meg első saját szabású modellje, a Formentor. A kompakt crossover a teljesítményt tekintve egyből az SUV szegmens élmezőnyében találta magát – de egy tuningcég most gondolt azokra is, akiknek még ez is kevés lett volna.

Kétliteres turbós benzinmotor, 310 lóerő, 400 Nm-es csúcsnyomaték, 250 km/h-s végsebesség és 4,9 másodperces 0-ról 100-ra történő gyorsulás. Finoman szólva sem rossz számok ezek egy szabadidő-autótól. Persze nem is várhattunk sokkal kevesebbet a Cupra Formentortól, amely már nem amolyan szupersportosra hangolt, „átcímkézett” Seat (mint az Ateca és a Leon), hanem a fiatal márka első teljesen saját kocsija, amit a vírushelyzet okozta csúszások miatt végül tavaly ősszel kezdhettek gyártani.

Hogy hogy nem az egyik példány a Volkswagen Csoport (hisz ne feledjük, a SEAT-Cupra páros is ide tartozik) elsőszámú tuningfelelősénél, az ABT Sportsline-nál kötött ki, ők pedig természetesen meg is kezdték a „kutatást” a kinyerhető extra teljesítmény után. Az eredmény: plusz 60 lóerő és 50 Nm, valamint mínusz 3 tizedmásodperc a 100-as gyorsulási adatból. Az ABT hozzáadott értékét ezen kívül a négycsöves kipufogórendszer, a szinte kötelező 35 mm-es ültetés és a tekintetet alaposan odavonzó új alufelnik adják, amiket többféle kivitelben is megrendelhetnek az ügyfelek.

Ami a Formentor jövőjét illeti, 2021 fontos újdonsága, hogy érkezik a plug-in hibrid változat, amelyet egy 1.4 literes turbós benzinmotor és egy villanymotor hajt, 245 lóerős összteljesítménnyel. Az idehaza zöld rendszámra is jogosult kocsi 13 kWh-s akkumulátort kap, tisztán elektromos hatótávja pedig 50 kilométer is lehet.

A távlati tervek pedig ennél is merészebbek a Cupránál, ugyanis, ha minden jól megy, még idén debütálhat az el-Born névre keresztelt alsó-középkategóriás villanymodelljük, amely az ígéretek szerint 420 km-t is meg tud majd tenni egyetlen feltöltéssel. Emellett dolgoznak egy Tavascan nevű, teljesen elektromos SUV-n is, amiről rövidesen újabb részletek láthatnak napvilágot.

Úgy fest tehát, ábrázoljon bármit is az a bizonyos logó, egyre inkább meg kell majd barátkoznia vele a közlekedés résztvevőinek…