Ennek során olyan megoldások születhetnek, amelyek a gazdaságossággal, a környezetvédelemmel és az Audi ügyfeleinek igényeivel harmonikus összhangban teszik lehetővé az egyéni mobilitást. Kiváló példa e látszólag egymással ellentétes elvárások összeegyeztetésére az Audi tron-családja. A „g-tron" elnevezés a sorozat olyan tagjait jelöli, amelyek üzemanyagául a szintetikus Audi e-gas és a földgáz szolgál, így biztosítva kiváló széndioxid-mérleget.
A teljes mértékben széndioxid-semleges, hosszú távú mobilitás felé vezető út első sorozatgyártású modellje az Audi A3 Sportback g-tron. A család „e-tron" jelzésű tagjai ezzel szemben a hajtásrendszer következetes elektromossá alakítása jegyében születtek.
Hálózatról tölthető (Plug-in) hibridmodellként az A3 Sportback e-tron a belsőégésű motorok és az elektromos hajtásrendszerek legfőbb erényeit ötvözi. E párhuzamos rendszerű hajtásláncban az 1.4 TFSI benzinmotor erőteljes elektromos géppel működik együtt, teljesítményük új fejlesztésű e-S tronic sebességváltón keresztül irányul az első kerekek felé.
A folyadékhűtésű lítiumion-akkumulátor a hátsó tengely előtt kapott helyet, s az általa tárolt 8,8 kWh energia akár 50 kilométernyi tisztán elektromos üzemre is elegendő, így téve lehetővé helyi szinten a károsanyag-kibocsátás nélküli közlekedést.
Az A3 Sportback g-tron újszerű, jövőbemutató formában jeleníti meg a hosszú távon fenntartható mobilitás elvét. 1,4 literes TFSI-motorjának üzemanyagául az Audi e-gas szolgál, amely a földgázzal kémiailag közel azonos, ám mesterséges előállítású hatóanyagként a nyilvános földgáz-hálózaton keresztül is szállítható. A négykarikás márka werltei üzemében előállított üzemanyag immár teljes mértékben széndioxid-semleges.
Gyártásához „nyersanyagként" csupán vízre és széndioxidra van szükség, a folyamathoz pedig kizárólag megújuló forrásokból származó elektromos áramot használnak. Az A3 Sportback g-tron a tervek szerint még az idén megjelenik a márkakereskedők kínálatában.