Ugri-bugri behemót – jön az új Mercedes GLE

Ugri-bugri behemót – jön az új Mercedes GLE

362 lóerővel és 500 Nm-el vág oda a sztyeppének a 2019-ben érkező, vadiúj Mercedes GLE, de lesz benne fejlett multimédiás rendszer, Magic Body Control, Active Tailback Assist, meg egy ugribugri, aktív futómű, ami megkeresi a tapadást, ha a hóban-sárban a sofőr elvesztette.

Személygépjármű volt a Moszkvics, a Zsiguli, a kisebb Opelek, a Suzuki mindenképp – azonban nem lehet leszemélygépjárművezni egy alapáron is nagyjából húszmilliós autót, amit a következő batmanfilm terepeseként sem vallana szégyent. A második generációs GLE-osztályt továbbfejlesztett Magic Body Control-ral látják el, ennek segítségével a felfüggesztés oldalanként egyéni vezérlést kap, ezzel képesek csökkenteni a kasztnidőlést és növelni a menetkomfortot. Ugyanez az aktív légrugó egység képes önállóan ugrándozni, ha elvesztette a tapadást, és az ugrás végén, amikor teljes súlyával talajt fog, tekerni egy kicsit a keréken, ezzel pedig kijutni a legnehezebb körülmények közül is. Bár képességei többre is alkalmassá teszik, a GLE-k 98 százalékának az említett nehéz körülmények a pláza parkolóját, az autópályát vagy a várost jelentik majd. Ilyenkor jön majd jól a 48 voltos rendszer, a 9 sebességes automata, és a villanymotorka, ami a városi araszoláskor jelentős fogyasztáscsökkenést érhet el a 362 lóerős, 500 Nm-es sorhatos minden bizonnyal tetemes étvágyához képest.

Az új GLE generációba egyébként beletettek minden segédberendezést, amit az autóipar már feltalált. Automatikusan tud utánfutóval tolatni, tartja a követési távolságot, magától lehúzódik a megkülönböztető jelzés elől. a típus első változata talán az egyik legkomolyabban motorizált is, 8 hengeres erőforrásokat csak az AMG modellek kapnak. A lista lefelé azért bővül még kétféle dízellel, és egy plug-in hibriddel. Az egyes modellek árára még nincs hivatalos adat, de azt is tudjuk, hogy a luxusmárkáknál az alapár akár a kétszereséig is bővíthető.