Winter is Comin’. And kill your cars power.
Legalábbis erre jutottak az American Automobile Association szakijai, akik laboratóriumi körülmények között vizsgálták a zimankó, valamint a jéghideg, és az elektromos kocsik közötti kapcsolatot.
Ez a gyakorlatban úgy nézett ki, hogy 23,9 °C-ról 35 °C fokos hőmérsékletre nyomták fel a „klímát”, majd – szimulálva a téli körülményeket - 20 Fahrenheit fokos (-6,7 °C) hidegben vizsgálták a teljesítményt. Ami – micsoda meglepetés – azt eredményezte, hogy a megtehető kilométerek száma tartósan mínusz 7 Celsius-fokban átlagosan 41 százalékkal csökkent. Jó, ha nem kapcsoljuk be a fűtést, akkor többet gurulhatunk, de ki nem kapcsolja be télen? (Tegyük hozzá, a nagy meleg sem előny: az AAA tesztje alapján a hatótáv 4 százalékkal csökken… ha a klíma nem kerül bekapcsolásra, 21 fokra állítva azonban a táv már 17 százalékkal kisebb.)
Kérdés persze, hogy MIVEL vizsgálták a dolgot? Öt autótípust vettek GÓRCSŐ alá: a BMW i3s-t, a Chevrolet Bolt-ot, a Nissan Leaf-et, Tesla Model S 75 D-t és a Volkswagen eGolf-ot. A CNBC fontosnak tartja ugyanakkor elmondani, hogy ez az első olyan eset, amikor komolyabb vizsgálatoknak vetették alá a gépeket, illetve azt is, hogy a hatótávot nem csak ez, hanem szintúgy befolyásolja a vezetési stílus, a domborzati viszonyok és a fényszóróhasználat is.