Az Alpina, a BMW-k hivatalos tuningmestere most a bajorok 8-asához nyúlt hozzá avatott kezekkel.
Van, akiknek a szellemét nem erodálja a zöldlobbi sápítozása, és mernek „rendes” autókat tervezni a mának a holnap helyett. Egy 621 lóerős V8-assal, 320 km/órát meghaladó végsebességgel és a márkára jellemző, részletekbe menően igényes kidolgozással mutatkozik be az Alpina B8 Gran Coupé.
Az Alpina modellje fokozatosan lép piacra, a debütálására Észak-Amerikában (hol máshol?) került sor. A BMW-re szakosodott manufaktúra ezúttal a 8-as Gran Coupét, azaz a négyajtós kupélimuzint (G16) vette gondos kezelése alá. Az erőgép finomhangolása eképp történt: a 4,4 literes V8-as motor teljesítményét 621 lóerőre lőtték be, amely meghaladja az M8 600 paripáját, de kissé elmarad az M8 Competition 625 lóereje mögött. Ez fiaskó volna, ha az Alpina az M8-nak akart volna konkurenciát állítani, ám nem ez volt a cél: fejlesztési alapként a BMW M850i xDrive Gran Coupe szolgált. Figyelmük minden részterületre kitért: javítottak a gázreakciókon, átdolgozták a hűtési rendszert, a turbó köztes töltőlevegő-hűtője egyenesen 50 százalékkal nagyobb felületen adja le a hőt.
A hangsúlyokat máshová helyezte az Alpina, mert mint említettük, ha teljesítmény dolgában nem is házi rekorder, de a 800 Nm nyomatékcsúcs (2000-5000/perc fordulatszám-tartományban) ugyanúgy felülmúlhatatlan, mint a kihegyezett végsebesség: az autó 323 km/órával tud száguldani, ha adottak hozzá a környezeti és jogi feltételek. Az autó 3,3 másodperc alatt gyorsul 96 km/órára (60 mph) – ez elmarad hajszálnyival az M8 Competition 3,2 másodperces 0-100-jától, de a hétköznapokban ez talán senkit tántorít majd el a vásárlástól.
A nyolcfokozatú automata váltót megtartották az erőátvitel részeként, de nem okoz meglepetést, ha eláruljuk, ez sem maradt érintetlen; belső szerkezetét a ZF specialistáival karöltve finomították a terheléshez optimalizálva. A felfüggesztés mechanikus elemeit minden kritikus ponton megerősítették, a rugókat az Eibachtól származó (talán még keményebb) darabokra cserélték, és az összkerékkormányzást is óvatosan áthangolták.
A 21 colos, 20 küllős (immár márkavédjegynek számító) kerekekre a Pirellitől külön rendelt egyedi fejlesztésű abroncsokat az Alpina – úgyhogy nem a sarki gumisnál fogjuk cseréltetni. A négyévszakos gumikhoz inkább a 20 colos keréktárcsájukat ajánlják, ám ilyenkor a gyár azt kéri, elégedjünk meg a szinte szánalmas 270 km/órás haladással. És végül, hogy a man-of-details típusú emberek is nyugodtan hátra dőlhessenek – akár otthoni foteljeikben, akár az erőgép bőrhuzatú üléseiben –, elárulunk egy végső finomságot: a strapabíró Brembo fékekhez elegáns, kék nyergek tartoznak, diszkrét fehér Alpina felirattal. Az újdonságnak ára is van, de teljesen közömbös.