Új „izomerőforrás” került a Superb orrába

Új „izomerőforrás” került a Superb orrába

Örömmel hallottuk, hogy a cseh márka zászlóshajója erősebb és nyomatékosabb benzinmotort kapott. A benzingőztől megszédült sofőrök bátran élvezhetik majd a kontrollált száguldást. A sztereotípiáknál leragadva: nagyon fog tetszeni a helyettes államtitkároknak (mert kapható diplomatakék szedánként) és a családapáknak is (mert rendelhető élénkpiros kombiként) az új jövevény. Előbbiek a sofőrt pihentetve maguk pattannak a volán mögé egy félreeső helyen, utóbbiak pedig a gyerekek óvodába-iskolása szállítása után fognak levezetésként csapatni valahol.

A Skodánál egyébként a közelmúltig a 272 lóerős 2.0 TSI 4x4 DSG jelentette a Superb-kínálat csúcsát, ez sem volt gyenge, de mindenen lehet még javítani. Az új, kétliteres 4 hengeres turbós benzinmotor 280 lóerős teljesítményt ad le (5000-6600 közötti fordulatszám-tartományban), amihez 350-ről 400 Nm-re növelt nyomaték társul (2000-4900 percenkénti fordulat között). Utóbbi érték még inkább megvadítja az inkognitóba burkolózó „fenevadat”.

A csehek a környezetvédelmet sem hagyták figyelmen kívül a tervezés során: a legszigorúbb, Euro 6d-ISC-FCM (AP) károsanyag-kibocsátási normának is megfelel erőforrásuk. Az újdonság mellőzi a kézi váltót és az elsőkerék-hajtást, ugyanis kizárólag hétfokozatú DSG automata váltóval, illetve összkerékhajtással társítják. Már az aggregát paraméterei is önmagukért beszélnek, a 0-100-as sprint szintideje 5,2 másodpercre csökkent, a végsebesség pedig változatlanul a bőven elegendő kategóriába sorolható 250 km/h. A négykerék-meghajtásnak és a különféle asszisztenseknek hála igencsak kontrolláltan szabadul az aszfaltra az a sok szunnyadó energia.

A 280 lóerős motor a Style, Sportline, illetve L&K (Laurin & Klement) felszereltségi szintek mellé rendelhető, utóbbival az autó már-már a luxuskategóriát közelíti (adaptív lengéscsillapítás, valódi fa és bőr az utastérben, prémium hifiberendezés). Az erő és az elegancia párosa sosem volt olcsó, s ezúttal sem az: a legolcsóbb Style szedánváltozat magyarországi alapára 15,3 millió forint, a legdrágább pedig a L&K kivitelű kombi, melyért minimum 17 millió forintot kell fizetni.