Új korszakot nyitott a Maserati GranTurismo

Új korszakot nyitott a Maserati GranTurismo

A Maserati vezérigazgatója, Davide Grasso idén tavasszal jelentette be, hogy a következő években a patinás olasz márka minden egyes modellje kap elektromos változatot. Ezek után szinte törvényszerű, hogy a napokban hivatalosan is debütáló, legújabb GranTurismo kocsik egyikében – a 108 éve alapított brand történetében először – kizárólag villanymotorok találhatók. A mérföldkövet jelentő verzió mellett azért akad két, nem is akármilyen, belsőégésű erőforrás köré épülő új GT-autójuk is!

Kevés olyan típus létezik, amely az évek, évtizedek során annyira kevés külső módosításon megy át, mint a Maserati GranTurismo. Némi túlzással a most leleplezett kocsikat is oda lehetne tenni a legelső, 2007-es elődök mellé egy „találja meg a 10 különbséget a 2 kép között” rejtvény keretében. És miközben a formavilág terén a jól bevált receptnél marad a Maserati, a GranTurismo azért a „kaszni alatt” (ismét) jókora forradalmon ment át.

A legnagyobb újdonság természetesen a villanymotorokkal felvértezett Folgore (jelentése stílszerűen „villámlás”) nevű modell: az autó három darab elektromos erőforrása együttesen 761 lóerős összteljesítményt biztosít, ami mellé 1350 Nm-es csúcsnyomaték társul. Mindennek köszönhetően a 2260 kg-os Folgore 2,7 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra, és 8,8 másodperc alatt a 200 km/h-s tempót is eléri. A végsebessége a tesztek alapján 320 km/h környékén van. És bár az exkluzív sportkocsi leendő vásárlóit vélhetően ez kevésbé izgatja, azért jegyezzük meg, hogy a villanykupé nettó 83 kWh-s akkumulátorának köszönhetően akár 445 kilométert is meg lehet vele tenni újratöltés nélkül.

A benzines változatokkal kapcsolatos részleteket korábban sok kérdőjel övezte – sokáig például az is a pakliban volt, hogy a Maserati megtartja a típusnál bevett 4.2 literes, V8-as, a Ferrarival közösen fejlesztett motorokat. Nos, most már biztosan tudjuk, hogy nem így lett, és inkább a saját, 3.0 literes, ikerturbós, V6-os Nettuno-erőforrásaikra támaszkodnak. Ebből kétféle verzió lesz elérhető a vadiúj GT-knél: a Modena-kivitel 496 lóerőt és 600 Nm-t, míg a Trofeo 558 lóerőt és 650 Nm-t tud.

A mostani ígéretek szerint a legifjabb Maserati GranTurismók a következő esztendő második negyedévében érkezhetnek meg az utakra. A pontos árakat egyelőre nem hozták nyilvánosságra, de szakértők a benzines variánsok esetén minimum 150 ezer dolláros (azaz kb. 65 millió forintos), az olasz gyártó első tisztán elektromos kocsija esetén pedig legalább 200 ezer dolláros (mintegy 87 millió forintos) indulóárra számítanak.