Újabb kínai autógyártó kopogtat Európa ajtaján

A magyar utakon is egyre gyakoribb látványt nyújtanak az MG vagy épp a BYD márkájú kocsik, de a Dongfeng és az Omoda emblémája sem teljesen ismeretlen már a hazai közlekedők körében. Európában a fentieken túl többek közt a Nio, az Xpeng, az Aiways és a Vinfast brandek is megvetették a lábukat a kínai gyártók közül, a sor pedig heteken belül egy újabb aspiránssal, a Changan vállalat alá tartozó Deepallal bővül. A villanyautókra szakosodott cég a minap egy németországi eseményen 3 modellje közelgő exportját is bejelentette, így itt az ideje, hogy az Automeister szervizhálózat aktuális bejegyzésében ejtsünk néhány szót a távol-keleti ország legújabb „európai próbálkozójáról” és annak terveiről.

Az imént használt „legújabb” kifejezés a vállalat egészét nézve finoman szólva sem helytálló, az annak idején hadiipari beszállítóként működő Changan története ugyanis egészen 1862-ig nyúlik vissza. Első járművüket 1959-ben gyártották le, ami a múltjukat nézve nem meglepő módon egy katonai terepjáró (Changjiang 46) volt. Bár a csungkingi székhelyű cég idehaza talán kevésbé ismert, de azért messze nem lehet egy kézlegyintéssel elintézni őket: a több mint 2,2 millió eladott gépkocsijukkal tavaly globálisan is a top20 autógyártó közt szerepeltek, ráadásul a Forddal és a Mazdával való kooperációik révén már nemzetközi berkekben is jócskán megmutatták magukat.

A következő állomásuk tehát Európa, ahová a 100%-ban elektromos palettával rendelkező Deepal brandjük jelenti a belépőjüket. A most ismertetett menetrend alapján áprilisban 4 kulcspiacon (Dánia, Hollandia, Németország és Norvégia) indulnak, de még idén összesen 10 országban elkezdenék a forgalmazást, hosszabb távon pedig nem kevesebb mint 1000 európai kereskedés megnyitása a cél.

Legelső itteni exportcikkük az S07 nevű, kompakt SUV lesz (képünkön), amely hazájában kétféle teljesítményszinttel (218 és 258 lóerő) kapható, akkumulátormérettől függően 520 vagy 620 kilométeres hatótáv mellett – igaz, ez a mifelénk bevett szabványoknál megengedőbb CLTC szerint értendő. A méretét tekintve a Tesla Model Y-hoz hasonlítható kocsi a hírek szerint 45 ezer eurós, vagyis forintban kifejezve nagyjából 18 milliós áron nyit Európában, ami minden bizonnyal alacsonyabb is lehetne a kínai gyártókra a közelmúltban kivetett védővámok nélkül.

Ugyancsak még idén rendelhető lesz a valamivel kisebb S05-ös szabadidő-autó, míg a jövő év elején az E07 nevű, már a nagyméretű SUV-ok kategóriájába tartozó (kb. a Kia EV9 „ligájába” érkező), pickupos vonásokkal felvértezett modelljük is debütálhat az öreg kontinensen. Érdekesség, hogy az említett mainzi rendezvényen a Changan illetékesei utaltak rá, hogy 2026-tól a tisztán elektromos autók mellett egyes hibrid járműveiket is útnak indítják Európa felé, amikkel a trendeket látva akár már a következő években is számottevő eladási volumeneket produkálhatnak.