Újjászületik a kultikus sportautó

Már több mint 30 éve annak, hogy „nyugdíjazták” a legendás Lamborghini Countach-t, amellyel azóta többnyire csak múltidézésekben találkozhattunk – no meg posztereken és autóskártyákon, ahol még mindig nagy kedvencnek számít. Egy friss hír szerint azonban az olasz márka feltámasztja az ikonikus sportkocsit, éppen annak 50. születési évfordulójára időzítve. A kérdés már csak az: vajon méltó lesz-e a 21. századi utód a vitathatatlanul nagy elődjéhez?

Már több mint 30 éve annak, hogy „nyugdíjazták” a legendás Lamborghini Countach-t, amellyel azóta többnyire csak múltidézésekben találkozhattunk – no meg posztereken és autóskártyákon, ahol még mindig nagy kedvencnek számít. Egy friss hír szerint azonban az olasz márka feltámasztja az ikonikus sportkocsit, éppen annak 50. születési évfordulójára időzítve. A kérdés már csak az: vajon méltó lesz-e a 21. századi utód a vitathatatlanul nagy elődjéhez?

A Countach nevet 1971-ben ismerte meg a világ, amikor a Genfi Autószalonon a Lamborghini bemutatta a formatervével akkor meghökkentően újszerűnek ható, alig több mint 1 méter „magas” autót. Onnantól kezdve 3 év kellett, hogy a prototípusból menetkész jármű váljon, amely mindvégig megmaradt exkluzívnak: 1974 és 1990 között összesen csak 1983 példány készült belőle, majd leváltotta a hasonlóan ikonikusra sikerült Diablo.

A név kiejtése gyakran okoz fejtörést a rajongóknak, mindenesetre az interneten fellelhető, autentikusnak tűnő források szerint valahogy így hangzik: „kuntáss”. Ez egyébként a piemonti nyelvjárásban egy amolyan rácsodálkozó felkiáltás, és a történet szerint a kocsin dolgozó egyik szerelő gyakori szava járása volt, amely megtetszett a kétajtós, középmotoros autó tervezőjének, Marcello Gandininek.

A több mint másfél évtizedes pályafutása végén megjelent csúcsváltozat 5.2 literes, V12-es, 455 lóerős motorral volt felszerelve, amely 4,5 másodperces 0-ról 100 km/h-ig történő gyorsulást és 298 km/h-s csúcssebességet tett lehetővé. És bár ez a maga korában kifejezetten figyelemre méltónak számított, értelemszerűen a közelgő újjászületésnél már jóval nagyobb elvárásai vannak a közönségnek – és persze a potenciális vevőknek.

Ennek megfelelően a minap bejelentett új Countach LPI 800-4 modell a Siánból ismerős 6.5 literes, V12-es benzinmotort kaphatja, amelyet lágy hibrid technológia egészít ki. Utóbbi nem meglepő azok után, hogy nemrég a Lamborghini is arról beszélt, palettáját eleinte főként a hibrid, majd fokozatosan a teljesen elektromos modellek irányába tolja el a közeli jövőben.  A vadonatúj Countach teljesítménye várhatóan a típusnévben is feltüntetett 800 lóerő körül alakul majd.

Ami a külső jegyeket illeti, de a Virages Auto nevű híroldal már most közölt néhány „kiszivárgott” fotót, ami alapján nyugodtan mondhatjuk: a Countach modern verziója is hű marad a gyökereihez. Sajtóinformációk szerint az újdonság ára kapcsán a Sián lehet a mérvadó, amely kiviteltől függően 2,5-3,5 millió dollárt, azaz átszámítva 750 millió és 1 milliárd forint közti összeget kóstál. A többség tehát a régihez hasonlóan az új Countachot is főként a poszterekről fogja ismerni – ettől persze még sokan örülnek a nagy visszatérésnek!