Újra a Porschéé a Nürburgring „villanyrekordja”

Újra a Porschéé a Nürburgring „villanyrekordja”

Amikor tavaly ősszel egy Tesla Model S Plaid megdöntötte a sorozatgyártású elektromos autók körrekordját a legendás Nürburgring Nordschleife versenypályán, sokan biztosra vették, hogy a „trónfosztott” Porschénál azonnal elkezdtek dolgozni a visszavágáson. A jelek szerint a munka gyümölcse most érett be, a minap ugyanis a márka állandó tesztpilótája, Lars Kern egy Taycan Turbo S-sel 7:33.35 alatt ért körbe a 20,8 kilométeres aszfaltcsíkon, bő 2 másodpercet faragva ezzel a Tesla idejéből.

A németek nem bízták a véletlenre a dolgot, hiszen amíg korábban egy Porsche Taycan Turbót használtak a csúcsdöntögetéshez, addig ezúttal már a 2020-ban debütált, négyajtós villanyszedán még inkább teljesítményre optimalizált változatával, egy Taycan Turbo S-sel kísérleteztek.  A 2,3 tonnás kocsi 761 lóerős, maximális nyomatéka 1050 Nm, ezeknek is köszönhetően pedig 2,8 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra. A duplamotoros, összkerékhajtású autó hatótávja a 93 kWh-s akkumulátornak köszönhetően bő 400 km.

A „kitartása” helyett azonban ezúttal elsősorban a lenyűgöző gyorsaságát kellett bizonyítania, ami sikerült is: az említett eredmény kb. 165 km/h-s átlagsebességet jelent, ami a kifejezetten technikás, több mint 150 kanyarral tűzdelt, jelentős szintkülönbségeket is tartalmazó pályán igencsak figyelemre méltó. Mindezt úgy, hogy a Porsche elmondása szerint a kocsi – a pilóta biztonsága érdekében beépített speciális ülést és bukócsövet leszámítva – megegyezik a szériagyártású, „bárki” által megvásárolható verzióval.

Elsőre talán hajlamosak lehetünk azt mondani, hogy az ehhez hasonló rekordhajhászásnak legfeljebb presztízsértéke lehet, azonban tegyük hozzá, hogy az említett Tesla első embere, Elon Musk korábban kifejtette, a versenypályákon futott tesztek fontos célja, hogy bebizonyítsák: az elektromos sportkocsik képesek huzamosabb ideig is a hagyományos erőforrásokkal felszerelt vetélytársaikhoz hasonló száguldásra.

És persze azt se hallgassuk el, hogy egy ehhez hasonló akciónak némi reklámértéke is lehet, ami segíthet meggyőzni néhány hezitáló, dúsgazdag vásárlót arról, melyik legyen gyűjteménye következő darabja. Ebből a szempontból nem meglepő „egybeesés”, hogy a Porsche friss rekorddöntésénél használt, új csomagját (benne a 21 colos felnikkel, a Pirelli P Zero Corsa gumikkal és a teljesítményre kihegyezett Porsche Dynamic Chassis Control rendszerrel) extraként lehet kérni a 2023-ban leszállításra kerülő Taycan Turbo S-ekhez. Az egyelőre csak Németországban elérhető, de később bizonyára szélesebb körben is rendelhető opció a hírek szerint forintban kifejezve mintegy 5,5 millióval drágítja meg a kb. 75 milliós indulóáron kínált, szélvészgyors villanyszedánt.