Ha vaki csak egyetlen autót akar vagy tud tartani, de a poroszkálás mellett szertné néha élvezni is a vezetést, kiváló választás lehet egy gyárilag mérgesített, de hétköznapi autó. Például az új Fiesta ST.
Az autórajongók mindig örömmel olvassák a legújabb szuper-és hypersport autókról szóló híreket, és persze ezek a sokszáz lóerős, kékvérű járgányok – Ferrarik, Lamborghinik, csúcs Porsche-k, hogy Paganik-ról, Bugattikról, McLaren-ekről, Koenigsegg-ekről ne is beszéljünk– valóban az autótechnika csúcsai. Valahogy úgy, ahogy a Tigris a tápláléklánc csúcsa, mégis kevesen tartják otthon, mert nemcsak valószínűtlenül drága megvenni és fenntartani, de elég veszélyes is, ahogy mondják, „nem való mindenkinek”, talán, mert mi is alatta vagyunk abban a láncban. Nem véletlen, hogy nem telik el hét „összetört a sokszázmilliós csoda” jellegű cikk nélkül a sajtóban. Csak attól, hogy gazdag, senki nem vezet jobban, de ha mégis, a közúti forgalom többi szereplője egyszerűen nincs felkészülve arra, amit egy fenti listán szereplő autó produkál, sem teljesítményben, sem abban a mentalitásban, amit a sofőrjéből hoz ki. Ezzel együtt sokan vágynak sportos autóra, ugyanakkor még többen vannak, akik családi vagy anyagi okok miatt nem tehetik meg, hogy tartsanak egy külön járgányt „hobbi” célra. Pontosan nekik szólnak az olyan „járművek”, mint az új Ford Fiesta ST.
Ez az az autó, amiről jobb nem tudni semmit, mielőtt kipróbálja az ember, és akkor mindent megtesz majd, hogy vehessen egyet. A 200 lóerős, könnyű kiskocsi nemcsak (közúti mércével) hatalmas tűzijátékot tud rendezni bármilyen helyzetben, de akár rajtautomatikát, mechanikus sperrdifit is kaphat, amivel minden autós újságíró szerint elképesztő mókázásra képes, csodálatos hang és kipufogó visszadurrogás kíséretében. Ráadásul az autó kívülről alig különbözik a gyengébb modellektől, tehát avatatlan szemnek még ráfoghatjuk, hogy semmi különös, csak egy Fiesta. Más kérdés, hogy a 7 millió fölötti ár mellett hány családos ember dönt majd úgy, hogy inkább egy kisebb méregzsákot vesz a négytagú családnak egy ugyanennyiért kapható egyterű vagy SUV helyett. Mindezek miatt valószínűleg nem Magyarország lesz a Fiesta ST tulajdonosok Mekkája, de – sovány vigasz – azért bőven akad olyan ország Európában, ahol egy pályakezdő is megengedhet magának egy ilyen ínyencséget.
Ha ilyen jó a járgány, akkor miért jobb, ha keveset tudunk róla? Mert mai szokás szerint a 200 lóerőt 1500 cm3 produkálja, mindössze 3 hengerből. Ráadásul ebből a 3-ból kis terhelés és egyenletes haladás mellett hajlamos még egyet le is kapcsolni, igaz, olyan okos megoldással, hogy ebből szinte semmit nem venni észre. A motor, a méret, a belátható ár és a presztízsmárka hiánya tehát alkalmatlanná teszi az autót arra, hogy bárki bizonyítson vele bármit azon kívül, hogy villantás helyett a vezetési élményt választotta. Majd kiderül, hányan lesznek ilyenek.