Villanyosított oldtimer – egy nem elcsépelt nászajándék

Villanyosított oldtimer – egy nem elcsépelt nászajándék

Étkészlet, kávéfőző, ágynemű, esetleg egy wellnessutalvány. Sokak lelki szemei előtt valami ilyesmik jelennek meg a „nászajándék” szó hallatán. Ha azonban az ember édesapja David Beckham, akkor némiképp menőbb meglepetésekre is számíthat az esküvője napján. Mondjuk egy forintban kifejezve csaknem 160 milliós autóra! A korábbi futballsztár ráadásul nem egy „szimpla” luxusautót adott a most nősült fiának, hanem egy felújított és elektromos hajtásúvá alakított, 1954-es Jaguart.

David Beckham néhány napja még a szokottnál is nagyobb feltűnést keltett, amikor egy mintegy 70 éves Jaguar XK140 roadsterrel gördült be legidősebb gyermeke, Brooklyn menyegzőjére. Mint kiderült, a kifogástalan állapotban lévő, hangtalanul suhanó jármű nászajándék volt – egyúttal pedig egy igencsak ügyes marketingfogás.

A cég ugyanis, amelyik a különleges kocsit készítette, nem más, mint az a brit Lunaz, amelyben Beckham tavaly 10%-os tulajdonrészt szerzett. A 2018-ban alapított vállalat hazája legendás márkáinak kultikus modelljeit alakítja át villanyhajtásúra. Repertoárjukban az Aston Martin, a Bentley, a Jaguar, a Range Rover és a Rolls-Royce klasszikusai szerepelnek, méghozzá több százezer angol fontos árakon.

Beckham természetesen a kínálat egyik legdrágább darabját választotta, a több ezer munkaóra révén 21. századivá varázsolt (de külső jegyeit illetően korhűen restaurált) Jaguar XK140 ugyanis a hírek szerint 350 ezer fontba, vagyis átszámítva nagyjából 159 millió forintba kerül. Nem lenne meglepő, ha a mostani jó reklám után ilyen árcímke mellett is élénkülne a kereslet az exkluzív autó iránt.

Ami magát a kocsit illeti, eredetileg egy 3.4 literes, hathengeres, 190 lóerős motor teljesített szolgálatot benne, amit a Lunaz munkatársai most végleg nyugdíjaztak. Hogy pontosan mi került a helyére, azt nem tudni, a cég ugyanis általában szűkszavú a technológiai részleteket illetően. Egy-két korábbi modelljük esetén azért csepegtettek néhány információt, ami alapján mintegy 400 lóerős villanymotorokat építhetnek be, járműveik maximális hatótávja pedig 400 kilométer felett van.

És bár állítólag a fentihez hasonló, „kizöldített” klasszikus luxusautóknak is megvan a maguk potenciális vásárlói köre, a Lunaz igazán nagy dobása nem ez, hanem a teherautók és más haszongépjárművek elektromosítása. Egy korábbi bejelentésük alapján például egy új gyártású, dízeles kukáskocsi árának alig több mint a feléért képesek egy jelenleg használt példányt villanymeghajtásúra alakítani. Nem volna meglepő, ha a közeljövőben az ehhez hasonló projektjeik nagy teret nyernének, hiszen az Egyesült Királyságban a tervek szerint 2030-tól betiltják a benzines és dízeles járművek forgalmazását, az átállásban pedig többek közt a közszolgáltatók flottái járhatnak majd az élen.