A tisztán elektromos hajtású autóknál eddig hagyomány volt, hogy az összehasonlítás első két szempontja a hatótáv és a töltés gyorsasága.
Nem véletlen, ugyanis ez az a két terület, ahol az ilyen járművek komoly hátrányban vannak a robbanómotoros riválisokkal szemben. Az audi új, nemrégiben debütált tisztán elektromos SUV-ja, az e-tron azonban nem ezzel akar figyelem középpontjába kerülni – talán mert a fenti értékekben némileg elmarad két riválisától, a Jaguar i-Pace-tól és a Tesla Modell X-től. Persze szégyellnivalója azért nincs a németek új büszkeségének, hatótávja így is 400 km felett van az új WLTP ciklusban mérve, ami várhatóan valós körülmények között is több mint 300 km-t jelent majd. Más kérdés, hogyha kihasználjuk a modell bődületes maximális teljesítményét és nyomatékát, a hatótáv nyilván tovább rövidül, de azért a közlekedésben nem sok olyan helyzet van, amikor majdnem 400 lóerőt komoly veszély nélkül ki lehet autózni.
Az e-tron, és a hozzá kapcsolódó, jól felépített kommunikáció azonban nem is ezeket a tulajdonságokat emeli ki, bár az autó ezekben is versenyképes. A gyári tájékoztatókban és bemutatókban arra helyezik a hangsúlyt, hogy az e-tron rendelkezik a szériaautók közül a leghatékonyabb energia-visszatáplálással. Az e-tron normál használatban a hatótávja akár 30%-át is visszatáplálhatja menet közben az akkumulátorokba, ami az eddigi legjobb érték ebben a kategóriában. Mindezt úgy, hogy érzésre nem tudjuk megkülönböztetni; éppen áramot termelünk vissza a rendszerbe, és az lassítja az autót, vagy a tekintélyes tárcsafékek teszik a dolgukat, a lassulás minden körülmények között megfelelő, vagyis ha kell, akár brutális, miközben a lehető legtöbb energiát nyeri vissza.
Ugyanilyen innovatív az autó belseje is. A high-tech érzésről a szinte teljes csend mellett például (feláras) visszapillantó-kamerák gondoskodnak a normál tükrök helyett. Ezek használata kívül csökkenti a légellenállást, belül pedig holttérmentes képet ad a vezető számára, jóval nagyobb látószöggel, mint a hagyományos tükrök.
Az amúgy sem szűkös térkínálatot tovább javítja a teljesen sík padló, a hangulatot pedig a Bang & Olufsen 3D Premium Sound System térhangzású audio-berendezés.
A nappánál is puhább, Valcona fantázianevű marhabőr ülések, szálcsiszolt alumínium, és nem utolsó sorban majdnem 3 méteres tengelytáv adja a teljes luxus érzését. Luxus szempontjából az e-tron tehát egyértelműen az Audi felső ligájába érkezik, a legjobban felszerelt A6-os, A8-as, Q7-es modellek közé, és persze ennek megfelelő lesz az ára is, megtoldva az elektromos autókra jellemző szorzóval. Bár hivatalos közlés még nincs, Szakmai források az e-tron induló árát nagyjából 22 millió forintra várják, ami valamivel több a Q7-es 17 millió körüli induló áránál, miközben a kocsi méretben a Q5 és a Q7 között van. Az ár felső határa pedig a megrendelt extrák függvényében, hűen a luxusautó-hagyományokhoz, ennek akár kétszerese is lehet.